Maple söker Cancerpatienter som hormonbehandlats

Köpenhamn

Den 2/8 2017

Bäste xxx

MAPLE âr undersökningsföretaget där jag arbetar - genomför ett forskningsprojekt om hormonbehandling av prostatacancer. Vi behöver därför utföra intervjuer med patienter som har hormonbehandling samt onkologer, urologer och sjuksköterskor, som arbetar med prostatacancer.

Projektet utförs på uppdrag av ett läkemedelsföretag, som bland annat önskar få djupad kunskap om vardagen för patienter med prostatacancer, så som behandling, rutiner och utmaningar.

Vi vill gärna intervjua dig i ditt hem. Intervjun beräknas pågåi ca 2 timmar, och som tack för hjälpen får du ett presentkort pÃ¥ 300 kr. Vi kommer att filma intervjun, men allt material från intervjun kommer endast att användas för internt bruk. Alla intervjuer genomförs av antropologer med erfarenhet inom omrdena hälsa och sjukdom.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig, Rasmus Hansen på rh@maplecph.com eller telefon +45 93 91 46 1

Med vänligliga hälsningar

Rasmus Hansen