TwitterFacebookInstagram  |  Logga in  |  Ge en gåva  |  Insamling  |  English

Blå bandet

BLÅ BANDET - EN SYMBOL FÖR KAMPEN MOT PROSTATACANCER

Det är ingen tillfällighet att det Blå Bandet är en del av vår logotyp. Bandet är en internationell symbol för kampen mot prostatacancer och uppstod i USA i mitten av 1990-talet där det kallas för Blue ribbon. Med hjälp av det Blå bandet och den internationella prostatacancerdagen som infaller den 15 september så vill man skapa medvetenhet om sjukdomen världen över.

Bandet finns i logotyper och profilprodukter. Det används av Prostatacancerförbundet och av våra 26 patientföreningar samt i olika samarbetsprojekt.

Var med i kampen - KÖP EN pin

Under sommaren 2013 tog Prostatacancerförbundet med hjälp av SCA fram en ny större pin som säljs i förbundets webshop. En pin kostar 40 kr. Intäkterna går till Prostatacancerförbundets "Fonden mot prostatacancer" som fördelar pengarna mellan:
- Forskning för nya behandlings- och diagnosmetoder.
- Opinionsbildning för kampen mot prostatacancer.
- Stipendier för kompetensutveckling.

Har du ett företag och vill sälja Blå bandet?

Vill du ge dina kunder möjligheten att köpa Blå bandet är det bara att du går in på vår webshop och beställer så många som du vill ha. Glöm då inte att också beställa ett ställ för pinsen som passar bra att ha stående vid kassan.
Givetvis kan du kontakta kansliet för beställning eller om du har några frågor gällande försäljning av Blå bandet.

Förrutom Blå bandetpins så finns det kepsar, reflexer och dekaler på webshopen. Webshopen hittar du här.

Svensk insamlingskontroll

Insamlingsverksamheten kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll vilket är en garanti för att insamlingen sker på rätt sätt.

Mer om Fonden mot prostatacancer kan du läsa här.

• Stöd kampen mot prostatacancer